Callcenters / digitale klantenservice
Voor callcenters en digitale klantenservices / e-mail klantenservices kan gebruik maken van de fiscale gunstregelingen zeer interessant zijn. De exploitant van het callcenter of digitale klantenservice profiteert van het gunstige belastingtarief indien zoveel mogelijk directe kosten gemaakt worden buiten Curaçao.
Bovendien brengt vestiging van een callcenter of digitale klantenservice op Curaçao andere voordelen met zich mee. Zo zijn de personeelskosten op Curaçao aanzienlijk lager. Ook kunnen callcenters profiteren van de diversiteit in talen die op Curaçao gesproken wordt: telefonistes spreken doorgaans Nederlands, Engels, Spaans, Portugees en Papiaments.
Bovendien is voor callcenters en digitale klantenservices de Curaçaose tijdzone gunstig: wanneer het lokale callcenter of de digitale klantenservice van 10 tot 18 uur geopend is, dan is het callcenter voor Europeanen van 15 tot 23 uur (of 16 – 24 uur) bereikbaar. En dat zijn nu juist de drukste uren bij veel callcenters en klantenservices.
Uw callcenter of klantenservice op Curaçao?
Overweegt u een callcenter of klantenservice op Curaçao te vestigen, om zo te profiteren van de (fiscale) voordelen van Curaçao?
Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie over de fiscale voordelen in uw specifieke situatie. SmitsvandenBroek Adviseurs | Accountants heeft jarenlange ervaring in fiscaliteiten en accountancy op Curaçao via haar partners op Curaçao. Onze adviseurs kennen alle fiscale mogelijkheden.